Четверг, 14.12.2017, 11:19 | Приветствую Вас Гость

УНІВЕРСАЛЬНА ГАЗЕТА

Главная » Статьи » Мои статьи

«Крайслер» для диктатури пролетаріату
«Крайслер» для диктатури пролетаріату

Фінансова криза в США подарувала шанс для колекціонерів. Буквально за кілька тижнів, процвітаючі компанії і приватні особи, перетворилися мало не в жебраків. Луснули банки, збезцінились акції. А жити ж треба! Раптово, люди згадали про картини, мистецькі колекції, антикваріат. Про все, що можна продати…

Експерти  шоковані. Думали, вони орієнтуються у антикварному ринку. Ага! Вигулькнули такі речі, про існування яких антиквари і колекціонери навіть не підозрювали…

Як завжди серед ночі, зателефонував фанатичний колекціонер, отаман Американського козацтва Сергій Цапенко. Судячи з його розгубленого голосу, зрозумів, що отаман щось таке неймовірне знайшов. І не помилився. Повертаючись з козацької Ради у Філадельфії, Сергій Володимирович абсолютно випадково, у американській глибинці,  побачив оголошення про продаж старовинних автомобілів. Заїхав, глянув і втратив спокій.

Місцевий колекціонер, любитель і реставратор автомобілів, бізнесмен середньої руки, теж постраждав від кризи. Сидить в кредитах. Борги давлять. Акції згоріли. Тож і вирішив продати частину автоколекції. Серед іншого, отаман побачив унікальний екземпляр – «Крайслер» - фаетон-70, 1924 року випуску! Господар хоче за нього суму, за яку в Києві можна придбати нову пристойну іномарку… Безвоздмезно! Тобто – даром!

6 циліндрів. Три швидкості. Фахово відреставрована. В прекрасному стані. На ходу. Розвиває пристойну швидкість.

Зрозуміло, замінено на нові, чимало деталей. Новий радіатор, гальма, сидіння…

Поверхово пройшовшись Інтернетом, я знайшов лише одну подібну машину – в музеї корпорації «Крайслер». До речі, як зізнаються засновники музею, розшукувати старі машини в США, їм було надзвичайно важко. Знайшли лише 20-30 автівок початку ХХ століття… І одна з них – «Крайслер»-70, з якої, власне, корпорація і почалася.

За легендою, певний час знайденим авто користувалися у Посольстві СРСР у США. Чи якесь радянське представництво…Машина для диктатури пролетаріату… Потім  потрапила до приватних рук, скоріш за все, якогось багатія. Зберігалася у прекрасних умовах. Нею практично не користувалися…

Так непомітно і дійшла до наших днів.

Взагалі, історія корпорації «Крайслер» досить цікава.

Її засновник, Уолтер Крайслер, починав прибиральником. Звичайним робітником. Майстром. Вчився, ріс у посадах. Заробивши грошенят, придбав свій перший автомобіль, який перевернув все його життя.

Піднявшись до керівника управління дирекції залізниці Чикаго, Уолтер переходить в «Дженерал Моторс». Маючи яскравий організаторський талант, капітал у десять мільйонів доларів, встряв у конфлікт з керівництвом, пішов, гучно гримнувши дверима.

Заснував власну справу. Знайшов трьох геніальних інженерів, які за рік, розробили абсолютно новий автомобіль, що був названий на честь шефа – «Крайслер». Саме його прототип і зберігається в музеї…

1924 року, нову марку хотіли представити на автомобільній виставці. Але, конкуренти не допустили.

Довелося робити презентацію у холі готелю «Коммодор».

Автомобіль моментально став сенсацією.

Фірму закидали заявками. Було розгорнуте серійне виробництво.

Лише за рік виготовили і продали 32000 екземплярів! Ціна тоді складала 1525 доларів…

Потім були інші моделі.

В кінці 20-х років, корпорація «Крайслер» увійшла до вісімки найбільших автовиробників.

Були злети, падіння, поглинання, об‘єднання… Корпорація перейшла у ХХІ століття…

«Крайслер»-70 залишився в історії. Думали, що всі збережені екземпляри відомі. Як виявилося, помилялися…

Хто ж міг подумати, що криза так суттєво струсне найглибинніші верстви суспільства.

-Сумніваюся, що в кризовій Америці хтось буде перейматися старим автомобілем з невідомої колекції, - каже Сергій Володимирович, - Аби його виставили на продаж пару місяців тому, сума визначалася б цифрою з багатьма нулями. Скоріш за все, заберуть кудись в Європу…

А ми отримали кілька фотографій.

Оце і все. Якась сумна історія вийшла. Знаковий епізод глобальної фінансової кризи, рівень якої ми ще не зрозуміли до кінця… Як воно у нас буде?

Віктор Тригуб, редактор журналу «Музеї України»

 






Категория: Мои статьи | Добавил: ungaz (24.10.2008)
Просмотров: 467 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: